Webdesign heeft betrekking op het ontwerpen en vormgeven van websites en webshops en draait om twee aspecten, uitstraling en herkenbaarheid. Het juiste kleurgebruik en de gekozen afbeeldingen hebben als doel om het juiste gevoel bij je bezoeker over te brengen. Producten worden sneller verkocht wanneer de site gebruiksvriendelijk is en je producten goed gepresenteerd worden.
Als webdesignbureau helpen we met het maken van een ontwerp op maat dat de ruimte biedt die je nodig hebt om jouw boodschap sterk over te brengen. Uiteraard doen we dit in een responsive webdesign, want ruim 80% van de Nederlanders bezit een smartphone en meer dan 50% van alle zoekopdrachten komt vanaf mobiele apparaten.
Een ontwerp dat boeit. Daar helpen we je mee verder! De kleinste wijziging kan al snel leiden tot meer bezoekers, transacties en omzet.
Responsive webdesign
User Experience (UX) is belangrijk omdat je bezoekers wil boeien en aan je wil verbinden. Want een website of webshop die intuïtief en gebruiksvriendelijk werkt en optimaal voorziet in de behoeften van je bezoeker zal een positieve gebruikerservaring stimuleren. Maar hoe iemand de interactie met jouw website beleeft is afhankelijk van veel verschillende factoren, die je lang niet allemaal zelf onder controle hebt.
Door actief je doelgroep te benaderen, kun je inzicht krijgen in de gemiddelde wensen en kenmerken. Als webdesignbureau kunnen wij je helpen om met die kennis de juiste functionaliteiten te kiezen, zodat we het idee dat jij hebt samen uit kunnen werken in een professioneel en responsive webdesign.
Professioneel webdesign
User Interface (UI) vindt plaats op de voorgrond, is zichtbaar voor de gebruiker en draait om de wow-factor. Zoveel mensen, zoveel wensen, en wellicht is jouw specifieke doelgroep beter te bereiken met net iets donkerdere knoppen hier en een subtielere grijstint daar. Soms zit 'm dat in de kleinste details.
Meten is weten, dus ondersteunen wij je van harte door het maken van een professioneel webdesign en het opzetten en uitvoeren van A/B-tests. Door data te verzamelen en te analyseren kunnen we op basis daarvan aanpassingen in je website-design doorvoeren. Denk hierbij aan data uit Google Analytics (GA). Het doel van GA is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves.
Op basis van inzichten kunnen we gericht testen en positieve wijzigingen doorvoeren in je site en/of design aanbrengen. De kleinste wijziging kan al snel leiden tot meer bezoekers, meer transacties en dus meer omzet.