Inhaalslag in zorgland

Met reorganisatie kwam de noodzaak tot innovatie. De jeugdzorg in Nederland had als geheel nog vele slagen te maken toen Stichting Yorneo in 2013 bij ons aanklopte. De uitdaging die ons werd voorgelegd was de organisatie efficiƫnter maken door moderne online tooling te ontwikkelen in de cloud. Hoe groot die uitdaging zou zijn bleek toen er nog software uit het DOS-tijdperk in gebruik bleek te zijn.

Online jeugdzorg

Voorbij het digitaliseren van formulieren

Grote projecten van dit type lopen vaak spaak op dat uiteindelijk niet de processen worden geautomatiseerd maar de procedures. Zo ontstaan eindeloze applicaties die niet gebruiksvriendelijk zijn, en enkel naar een computerscherm brengen wat voorheen een stapel papieren formulieren was.

Met onze focus op User eXperience (UX) hebben we deze valkuilen bij Yorneo bewust gemeden. Verslaglegging en verantwoording zijn een resultaat, geen doel, dus bij iedere stap werd weer de vraag gesteld hoe automatisering het hele proces eenvoudiger kan maken, niet enkel de verwerking ervan. Op deze manier zijn diverse toegankelijke applicaties gerealiseerd met tevreden gebruikers.

Vraag ons naar een uitgebreide demonstratie